ENGLISH
La vitrine de diffusion des publications et contributions des chercheurs de l'ÉTS
RECHERCHER

Hands-on approach for teaching HL7 version 3

Noumeir, Rita et Pambrun, Jean-Francois. 2010. « Hands-on approach for teaching HL7 version 3 ». In 10th IEEE International Conference on Information Technology and Applications in Biomedicine (ITAB) (Corfu, Greece, Nov. 3-5, 2010) Piscataway, NJ, USA : Institute of Electrical and Electronics Engineers.
Compte des citations dans Scopus : 2.

[thumbnail of Noumeir R. 2010 306 Hands-on approach for teaching HL7 version 3.pdf]
Prévisualisation
PDF
Noumeir R. 2010 306 Hands-on approach for teaching HL7 version 3.pdf - Version acceptée
Licence d'utilisation : Tous les droits réservés aux détenteurs du droit d'auteur.

Télécharger (402kB) | Prévisualisation

Résumé

The deployment of the Health Level seven (HL7) version three (v3) standard is steadily increasing. However, the learning curve is long, steep and difficult because the information structure is complex. In this paper, we show how a hands-on approach for teaching HL7 v3 as part of a graduate course on healthcare information, allows students with diversified background and no software development experience, to grasp a large breadth of knowledge in a very short time.

Type de document: Compte rendu de conférence
ISBN: 978-1-4244-6559-0
Professeur:
Professeur
Noumeir, Rita
Affiliation: Génie électrique
Date de dépôt: 23 mai 2012 17:55
Dernière modification: 07 avr. 2022 20:38
URI: https://espace2.etsmtl.ca/id/eprint/306

Actions (Authentification requise)

Dernière vérification avant le dépôt Dernière vérification avant le dépôt