| ENGLISH |
L'affiliation est "Département des enseignements généraux"Nombre de documents archivés : 9.
Boubaker, Anis et Fang, Ying.
2025.
« Automated generation of challenge questions for student code evaluation using abstract syntax tree embeddings and RAG: An exploratory study ».
In ICETM 2024 - Proceedings of the 2024 7th International Conference on Educational Technology Management (Changsha, China, Nov. 08-10, 2024)
pp. 277-282.
Association for Computing Machinery, Inc.
Castillo, Federico et Labbé, Jean-Philippe.
2025.
« Lineup polytopes of products of simplices ».
Annales de l'Institut Henri Poincare (D) Combinatorics, Physics and their Interactions, vol. 12, nº 4.
pp. 787-818. Finta-Laurent, Lysandre, Guérineau, Julia, Terrier, Philippe et Rivest, Louis. 2025. « Comparaison de l’impact environnemental réalisé sous Sustainability de SolidWorks avec SimaPro lors de la phase de conception de pièces aéronautiques ». Communication lors de la conférence : Symposium CERIEC (Montréal, QC, Canada, 4 avril 2025).
Lee, J. L., Fraser, M., Philibert, A., Saint-Amour, D., Mergler, D. et Fillion, M..
2025.
« Mercury concentrations in historic autopsies from Grassy Narrows First Nation ».
Journal of the Neurological Sciences, vol. 471.
Letissier, Camille, El Ghomari, Kenza, Gervais, Sylvie, Ahmarani, Léna et El Jalbout, Ramy.
2025.
« Magnetic resonance imaging-based assessment of bone marrow fat and T2 relaxation in adolescents with obesity and liver steatosis: A feasibility pilot study ».
Journal of Clinical Medicine, vol. 14, nº 21.
Moretti, Jean-Baptiste, Korban, Alexandre, Alchourron, Emilie, Gervais, Sylvie et El Jalbout, Ramy.
2025.
« Carotid artery intima-media thickness values in obese or overweight children: a meta-analysis ».
European Radiology, vol. 35, nº 6.
pp. 3305-3313.
Proust-Androwkha, Sonia, Psyché, Valéry, Kyriakoglou, Revekka, Boubaker, Anis, Lallé, Sébastien, Chartofylaka, Lamprini, Medeiros Machado, Guilherme et El Mawas, Nour.
2025.
« Beyond programming assistance towards the integration of generative AI into computer science education: A scoping review ».
In Artificial Intelligence in Education: 26th International Conference, AIED 2025, Proceedings, Part V (Palermo, Italy, July 22-26, 2025)
Coll. « Lecture Notes in Computer Science », vol. 15881.
pp. 380-389.
Springer.
Raymond, Camélia, Daoust, Marc-Kevin et Ratté, Sylvie.
2025.
« Le développement d'une IA explicable : Entre principes éthiques généraux et mesures concrètes ».
Dialogue: Canadian Philosophical Review / Revue canadienne de philosophie, vol. 64, nº 1.
pp. 81-99.
Vlad, Daciana et Warnier, Maxime.
2025.
« Étude de la variation diaphasique de phraséologismes prétéritifs en français et en anglais ».
Langages, vol. 239, nº 3.
pp. 67-84. |