ENGLISH |
L'affiliation est "Département des enseignements généraux"Nombre de documents archivés : 5.
Boubaker, Anis et Fang, Ying.
2025.
« Automated generation of challenge questions for student code evaluation using abstract syntax tree embeddings and RAG: An exploratory study ».
In ICETM 2024 - Proceedings of the 2024 7th International Conference on Educational Technology Management (Changsha, China, Nov. 08-10, 2024)
pp. 277-282.
Association for Computing Machinery, Inc. Finta-Laurent, Lysandre, Guérineau, Julia, Terrier, Philippe et Rivest, Louis. 2025. « Comparaison de l’impact environnemental réalisé sous Sustainability de SolidWorks avec SimaPro lors de la phase de conception de pièces aéronautiques ». Communication lors de la conférence : Symposium CERIEC (Montréal, QC, Canada, 4 avril 2025).
Lee, J. L., Fraser, M., Philibert, A., Saint-Amour, D., Mergler, D. et Fillion, M..
2025.
« Mercury concentrations in historic autopsies from Grassy Narrows First Nation ».
Journal of the Neurological Sciences, vol. 471.
Proust-Androwkha, Sonia, Psyché, Valéry, Kyriakoglou, Revekka, Boubaker, Anis, Lallé, Sébastien, Chartofylaka, Lamprini, Medeiros Machado, Guilherme et El Mawas, Nour.
2025.
« Beyond programming assistance towards the integration of generative AI into computer science education: A scoping review ».
In Artificial Intelligence in Education: 26th International Conference, AIED 2025, Proceedings, Part V (Palermo, Italy, July 22-26, 2025)
Coll. « Lecture Notes in Computer Science », vol. 15881.
pp. 380-389.
Springer.
Raymond, Camélia, Daoust, Marc-Kevin et Ratté, Sylvie.
2025.
« Le développement d'une IA explicable : Entre principes éthiques généraux et mesures concrètes ».
Dialogue: Canadian Philosophical Review / Revue canadienne de philosophie, vol. 64, nº 1.
pp. 81-99. |